Lásku k prírode a domovine vložil do vlastnej značky rastlinnej kozmetiky. Aký je príbeh spoločnosti Yves Rocher?

Príbeh spoločnosti Yves Rocher začal sľubom jedného muža, ktorý sa zaručil, že jeho rodné mestečko La Gacilly vo francúzskom Bretónsku bude opäť prekvitať. Na pôde svojho domu tak začal tvoriť jedinečný koncept rastlinnej kozmetiky.

V roku 1959, na pôde rodného domu, si pán Yves Rocher zriadil svoje prvé laboratórium. Tam sa zrodila Rastlinná kozmetika, ktorá sa úplne líšila od tej konvenčnej. Pán Yves Rocher začal skúmať blahodarné účinky rastlín, na ktorých základe vytvára kozmetické produkty bez kompromisov, ktoré sú dostupné všetkým ženám a sú šetrné ako k pokožke, tak aj k našej planéte.

„S rešpektom voči ľuďom i planéte…“

Týmto heslom sa od svojho vzniku riadi značka kozmetiky Yves Rocher. Všetky polia, továrne a rodisko pána Yvesa Rochera La Gacilly sa od seba nachádzajú v okruhu 30 km a až 89 % všetkých produktov sa vyrába práve v Bretónsku. Spoločnosť hospodári na šesťdesiatich hektároch polí s certifikátom bio podľa princípov agroekológie a miestna botanická záhrada je doslova vonkajším laboratóriom skúmajúcim účinky viac ako tisícky rastlín.

Pán Yves Rocher splnil svoj cieľ a záväzok aj voči miestnym obyvateľom, keď do dnešného dňa otvoril pracovné príležitosti pre takmer tri tisícky zamestnancov doma i vo svete. Svojmu rodnému kraju tak prinavrátil život, prilákal domov mladých obyvateľov a prírode zaručil šetrné zaobchádzanie, ktoré si zaslúži.

Foto: Yves Rocher

Dodávateľský reťazec

Tak, ako je spoločnosť náročná na dodržiavanie vlastných pestovateľských procesov, tak rovnakú váhu zodpovednosti vyžaduje aj od svojich dodávateľov a pestovateľov vo vzťahu k prírodným zdrojom aj k svojim zamestnancom.

Takmer všetky ingrediencie, ktoré tvoria zloženie produktov značky Yves Rocher sú pestované na poliach v Bretónsku, ktoré nesú certifikát organickej pôdy. Zvyšok ingrediencií pochádza z rozličných kútov sveta od vybraných pestovateľov, ktorí zdieľajú hodnoty spoločnosti, poznajú miestne prostredie a sú schopní zabezpečiť dobré pracovné a životné podmienky svojich zamestnancov a spravodlivo ich odmeňovať.

Foto: Yves Rocher

„V súlade s našou filozofiou, v krajinách, kde pestujeme rastliny pre našu potrebu, ponúkame my i naši partneri našim zberačom slušnú mzdu, ktorá robí ich každodenný život jednoduchším, umožňuje im sebestačnosť a navracia vedomie vlastnej hodnoty,“ uviedol Miroslav Kubricht, konateľ slovenského, českého a maďarského zastúpenia značky.

Dôležité je napredovať a vždy hľadať prínosnejšie riešenia

Základy spoločnosti Yves Rocher sú od jej samého začiatku postavené na kvalitných daroch prírody, bez ktorých by jej produkty neboli už viac ako 60 rokov tak celosvetovo obľúbené a vyhľadávané. Toto je niečo, čo si spoločnosť uvedomuje a zároveň chráni. Už dávno sa v spoločnosti zaviazali bojovať za životné prostredie a zvolili recyklované a recyklovateľné materiály. „V októbri 2020 sme sa posunuli ešte ďalej a všetky fľaštičky, ktoré od tohto dátumu opustili naše továrne, sú vyrobené zo 100 % recyklovaného a recyklovateľného plastu. Nekombinujeme napríklad materiály spôsobom, ktorý by znemožňoval následnú recykláciu obalu. Na viac ako 50 miliónov produktov sme už umiestnili recyklačné symboly a uľahčujeme tak našim zákazníkom ich bezproblémové vytriedenie,“ dodáva Miroslav Kubricht.  

Navyše, všetka elektrina, ktorá sa pri výrobe produktov Yves Rocher spotrebúva, pochádza z obnoviteľných zdrojov (veterných, vodných a solárnych). Dôraz na obnoviteľné zdroje a dopad výrobkov na životné prostredie je kladený aj v zložení jednotlivých produktov. Napríklad od roku 2010 v šampónoch nenájdeme silikóny a rovnako tak v peelingových výrobkoch nenájdeme plastové exfoliačné čiastočky.

Zaviazali sme sa v našich produktoch používať menej minerálnych olejov a voskov, pretože pochádzajú z neobnoviteľných zdrojov a nie sú ľahko biologicky odbúrateľné. V prípade oplachových produktov, ktoré sa z odpadových vôd môžu dostávať do prírody, sme zašli ešte ďalej a minerálne oleje a vosky pri ich výrobe nepoužívame vôbec,“ prezradil Miroslav Kubricht.  

Na každom strome záleží

S cieľom zanechať pozitívnu stopu a podporovať projekty, ktorých hlavným cieľom je ochrana biodiverzity, založil v roku 1991 pán Yves Rocher spolu so synom Jacquesom Nadáciu Yves Rocher. Nadácia prevzala záštitu nad programom Plant for the Planet (v súčasnosti Plant for life) s cieľom vysadiť po celom svete 1 milión stromov. Do tejto aktivity sú zapojení zamestnanci a zákazníci Yves Rocher z celého sveta. A práve vďaka ich nadšeniu sa cieľ projektu podaril mnohonásobne prekonať a do konca roka 2020 bolo vysadených až 100 miliónov stromov po celom svete.

„Vízia projektu Saďme pre planétu má nielen ekologickú a environmentálnu, ale aj sociálnu rovinu. Prispievame k vytváraniu komunít, podporujeme aktivity miestnych obyvateľov a lokálnych zamestnávateľov,“ hovorí predseda Nadácie Jacques Rocher. „Snažíme sa tak napĺňať ideu, ktorá je od začiatku naším mottom: zanechávať pozitívnu stopu na rozličných miestach našej planéty.“

Foto: Yves Rocher

Zanechať pozitívnu stopu môže každý z nás

Nadácia pokračuje vo svojich záväzkoch ďalej a do roku 2025 má za cieľ zasadiť ďalších 35 miliónov stromov. A svoj stromček môže mať vysadený každý z nás, pretože spoločnosť Yves Rocher vysadí stromček pri každom založení vernostnej karty alebo za nákup Koncentrovaného sprchovacieho gélu a Koncentrovaného šampónu. Pri výsadbe zároveň hľadá najvhodnejšie podmienky v spolupráci s miestnymi obyvateľmi. Napríklad cieľom českého projektu bola obnova pôvodných lesov, oslabených dlhodobým sadením jedného druhu drevín.

Príbeh spoločnosti sa začal ako sen pána Yvesa Rochera vytvoriť rastlinnú kozmetiku, ktorá bude dostupná pre všetkých a vyrábaná s ohľadom na životné prostredie. Aj napriek nedôvere odborníkov, ktorí v tom čase uprednostňovali chemické zloženie výrobkov, sa pán Yves Rocher nevzdal a vytvoril jedinečné produkty, ktoré nesú jeho odkaz dodnes.